Kyushu - Reisverslag uit Hiroshima, Japan van Daan Sande - WaarBenJij.nu Kyushu - Reisverslag uit Hiroshima, Japan van Daan Sande - WaarBenJij.nu

Kyushu

Door: daanvandesande

Blijf op de hoogte en volg Daan

22 Maart 2011 | Japan, Hiroshima

Om veilig te zijn voor de kernreactor ben ik gaan einland hoppen. Van het hoofdeiland naar Kyushu het eiland meest ten westen.
Hier heb ik een paar steden aan gedaan; Nagasaki, Kumamoto, Fukuoka en Shinomonoseki.

Nagasaki; *Kleine* haven stad die iedereen wel kent omdat hier de 2de atoombom is gevallen. Hier ben ik 1,5 halve dag gebleven. Er hangt een erg pretige sfeer, en het weer was goed. En omdat het niet zn grote stad is ben ik daar heel de stad heen gelopen. Af toe kwam ik op plekken uit waar geen tourist kwam en heb hier schitterende temples gezien. Natuurlijk ben ik ook naar het museum over de atoombom gegaan. En dit was erg indrukwekkend om te zien wat voor schade deze heeft aangedaan en hoe Japan hier mee is omgegaan. Erg indrukwekkend !! Omdat Nederland eigenlijk als enigste handel mocht drijven met Japan, is er ook een Dutch Slope. Waar de Nederlanders 400 jaar geleden op woonde (Eigenlijk vast zaten, want ze mochten maar 2x per jaar van het eilandje af). Dit was niet geweldig, maar toch leuk om zo de Nederlandse invloed te zien. Ook s'avonds een berg opgegaan waar je 1 van de beste uitzichten hebt van Japan in de nacht. Dit was ook schitterend

Kamumoto; Na Nagasaki ben ik 1 dag naar Kamumoto gegaan omdat hier een beroemd en mooi kasteel staat. Met de stad zelf had ik niks, maar gelukkig kon het kasteel dit meer dan goed maken !! Deze is namelijk echt schitterend !! En je mocht er zelfs in en helemaal tot het dak.

Fukuoka; Klein Tokyo. Dat vind ik van de sfeer in Fukuoka. Deze stad is ook erg modern en doet je veel denken aan Tokyo. Hier heb ik ook weer veel temples gezien en lekker wat dingen gekocht in een van de mooiste overdekte mal. Maar het hooghte punt van Fukuoka was zeker de Dazaifu tempel. De tempel staat voornamelijk bekend voor studerende jongeren, om te bidden voor goede examens, maar ook voor zijn 6000 *plum* (ik ben de Nederlandse naam kwijt) bomen. Die vol in bloei staan in half/eind maart. Helaas waren ze nog niet in volle bloei, en regende het. Dit gaf echter wel een unique sfeer aan alles en ook hier ben ik door een hoop afgelegen bospadden gegaan om hier weer de mooie natuur te zien. Het was schitterend !!

Shinmonoseki; Ik zou naar Yamaguchi gaan er had ergens op internet een hotel geboekt. Nu bleek dus dat het hotel helemaal niet in de buurt lag van waar ik naar toe wou. Maar dat maakte niet uit. Ik was erg moe van al het reizen en zoveel lopen de hele week lang. En de 3 Onsen en de sauna op het dak van het hotel maakte veel goed.

Dus momenteel ben ik net aangekomen in Hiroshima. Hier blijf ik 5 dagen zodat ik het een beetje rusitg aan kan doen. Daarna ga ik 1 dag naar Himeji en dan ga ik verder om een paar japanse meiden op te zoeken in Osaka ;)

Ook upload ik nu weer nieuwe fotos. Ik heb ze niet uitgesorteerd, maar dat overleven jullie wel.

Ya mate ne !! (tot de volgende keer)
Daan

  • 22 Maart 2011 - 07:42

    Martijn-san:

    Klinkt zeer indrukwekkend! :) Mooi om weer eens wat van je gehoord te hebben en dat dat dan ook zo positief is! ;)
    Veel plezier in Hiroshima!

  • 22 Maart 2011 - 07:44

    Nicoline:

    Zo dat klinkt alsof je een drukke week achter de rug hebt! Gelukkig is het allemaal mooi en heb je het naar je zin, dat mag wel na dat gedoe in Tokyo!

    Geniet er nog van Daan!

  • 22 Maart 2011 - 08:01

    Hanneke:

    Dat klinkt echt geweldig! Ik zit hier gaar te worden bij college, en je verhalen over bospaden en mooie tempels en bomen buiten zijn perfect voor de juiste afleiding :p

  • 22 Maart 2011 - 08:15

    Dominique:

    Super dat de reis weer fijn verloopt na alle hektiek in Tokyo! Klinkt inderdaad alsof je een vermoeiende week achter de rug hebt. Neem maar eens even goed je rust zodat je daarna weer in volle gang door kan gaan met je geweldige reis! ;)

  • 22 Maart 2011 - 09:25

    Gijs:

    volgens mij is plum gewoon pruim of niet?

  • 22 Maart 2011 - 10:50

    Nick-san:

    Daan! F*cking awesome dude! Ik zal nog wel eens opzoeken over die bomen, want daar ben ik toch wel benieuwd naar ;).
    Ik zal je binnekort wel mailen hoe het hier allemaal gaat.
    Ik wil nog zeggen dat je ervan genieten, maar wat ik ook zeg dat doe je toch wel =P

  • 22 Maart 2011 - 16:18

    Nadine:

    WOW! JIj bent echt vakantie aan het vieren zeg! Wat leuk om weer een verslag te lezen, en om weer fotos te zien. ( die Japanners weten wel iets over Holland :P) Die samurai's op de foto, zijn die toevallig specifiek gekleed als Takezo Kensei? Ik dacht die wapenuitrusting ook al te herkennen in de fotos van het nationaal museum. Maar misschien heb ik een tijdje te enthousaist naar "heroes" gekeken :)
    Je krijgt ook nog foto's van mij, in mijn efteling carnavaspak :P
    Veel plezier!

  • 22 Maart 2011 - 19:55

    Rian:

    Hey Daan, Fijn om te lezen dat je zo aan het genieten bent. Ik keek al weer even uit naar wat je allemaal gezien en beleefd hebt. Met een kaart van Japan er bij kan ik nu precies zien waar je allemaal geweest bent. En dat is nogal wat. Ben je nog niet verzadigd van al dat moois? Of ben je binnenkort wel toe aan een dagje niksen? Ben ook benieuwd waar je Paul gaat treffen. Ook wel leuk lijkt mij om met Paul weer van alles te delen. Ga zo de foto's bekijken, want die zullen weer wel echt de moeite zijn. Je maakt werkelijk prachtige foto's. Verder wens ik je weer een geweldige tijd met veel harteliefs

  • 22 Maart 2011 - 20:10

    Tante Monique:

    Hoi Daan
    Leuk om al die verhalen van jou te lezen. GENIET ER MAAR VAN !!
    Doe een beetje rustig aan met die Japanse meiden in Osaka.(haha).
    Groetjes van De Bende uit Duizel


  • 22 Maart 2011 - 20:51

    Samoe-arie:

    Hier de betekenis van het Japanse spreekwoord dat ik je vorige week heb je gestuurd: Er wordt mee bedoeld dat als onbeduidende momenten in iemands leven gelukkiger worden ervaren dan hoogtepunten , dat je dan bevoorrecht bent. Want er zijn meer onbeduidende momenten dan hoogtepunten.
    Zo is het ook op vakantie en als ik je berichten lees dan ben je goed op weg en geniet je op en top. Ga door met genieten en beleven.

  • 23 Maart 2011 - 20:18

    Guus:

    hallo daan,
    ik ben weer helemaal onder de indruk van de fotos die je gemaakt hebt.
    Het moet voor jou wel echt genieten zijn van al die mooie dingen.
    Ben benieuwd of je het allemaal nog weet waar het was en hoe het was als je straks al die fotos nog een keer terug ziet.
    Kan me goed voorstellen dat je even wat rustig aan wilt doen, hoop dat het weer wat beter voor je gaat worden, het lijkt me wel lekker voor je dat de tempratuur iets hoger gaat worden en het zonnetje door breekt.

    hoe dan ook geniet van al het moois
    gr.Guus

  • 23 Maart 2011 - 22:50

    Marielle En Jeroen :

    Goed dat je weg bent gekomen uit Tokyo, wel jammer natuurlijk. Hier krijgen we het nieuws maar mondjesmaat binnen. Wel hebben we nog gezien dat K's House tijdelijk dicht is vanwege de aardbeving. Hopelijk maakt iedereen het daar wel goed.
    Zo te zien geniet je gelukkig wel van de gewijzigde routeplanning.
    Veel plezier!

  • 24 Maart 2011 - 19:52

    Nicole:

    Hee daan!!

    Super super super gaaf!! De foto's zijn echt heel erg mooi! Geniet nog van deze super mooie reis!

    Groetjes Nicole x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Daan

Na de geweldige eerste reis naar Japan 2 jaar geleden heb ik besloten om weer terug te gaan. Aangezien ik dit jaar weer ga studeren en er dan geen mogelijkheid meer komt. Lekker genieten, oude vrienden opzoeken en er gewoon weer een geweldige en leerzame reis van te maken. Skype; Daanvandesande Facebook; Daan van de Sande

Actief sinds 03 Jan. 2011
Verslag gelezen: 353
Totaal aantal bezoekers 32620

Voorgaande reizen:

26 Februari 2011 - 21 Mei 2011

Japan

Landen bezocht: