Kyoto - Reisverslag uit Nara, Japan van Daan Sande - WaarBenJij.nu Kyoto - Reisverslag uit Nara, Japan van Daan Sande - WaarBenJij.nu

Kyoto

Door: daanvandesande

Blijf op de hoogte en volg Daan

15 April 2011 | Japan, Nara

Ah Kyoto, eindelijk. De cultuurstad van Japan. Zoveel te zien. Schitterend !! IK weet niet waar ik moet beginnen. Hmm laat ik beginnen met slecht nieuws.... Ik ben een paar dagen ziek geweest in Kyoto. Koorts, verkouden en erge hoofdpijn. Mischien dat ik teveel in de zon heb gelopen, want mijn hoofd leek verbrand :S

In elk geval heb ik een paar dagen goed gerust en is het wel weer over gegaan. Maar er zijn wel een paar dagen geweest dat ik gewoon ergens naartoe ben gegaan. Want er is zoveel te zien !!

De gemiddelde temperatuur in Kyoto was 20 graden, en zonnig. Heerlijk dus. Ik kan me geen lente's in Nederland herrineren die zo lekker waren. Nu het dus zo lekker weer is zijn ook de kersenbloessem eindelijk gaan bloeien !! En dat ik dit mag meemaken in Kyoto is schitterend !! Conclusie alles is dus schitterend !!

In Kyoto zijn een hoop bekende en mooie tempels en tuinen, deze heb ik dus ook zeker aangedaan. Omdat mijn usb reader niet meer werkt kan in momenteel moeilijk fotos uploaden. Voor wie een beetje een idee wil hebben van de tempels, gebruik deze site; http://www.japan-guide.com/e/e2158.html

Nu zal ik eindelijk eens gaan vertellen wat ik allemaal gezien heb; hmmm teveel. Laat me de hooghte punten vertellen.

Byodoin, dit is de tempel die op de 10yen staat. Ook bekend als de fennikshal. Schitterend !! In de tempel staat ook een gigantishe Boedha, de kamer zelf moet het "pure land" zijn. Ik heb in een museaum gezien hoe dit er uit hoort te zien, en daar heb ik geen woorden voor, zo mooi.

Toji tempel, dit is het landpunt van Kyoto. Dit omdat hier de grootste pagode van Japan staat. Met mooie tempels met mooie beelden erin.

Sanjusangendo, tempel met 1000 levengrote beelden van Boedha's met elke 11 hoofden en en 42 armen. Allemaal bedekt in bladgoud. Ja dit was erg indrukwekkend !!

Kiyomizudera, schitterende houten tempel met een groot terras met een schitternd uitzicht op de kersenbloesem en met nog veel meer intresannte dingen.

Kyoto Imperial Palaca, normaal kom je hier alleen maar binnen met toestemming van het Imperial Household Agency's. Maaaar er er zijn 4 dagen per jaar, waar iedereen gewoon naar "Binnen" mag en laat dat nu net de dagen zijn dat ik er was. Was dus een speciale ervaring.

Goin bij nacht. Ahhh schitternde, oude style plaats met schitterende kersenbloesems en Geisha's. Heb hier heerlijk gegeten in een restaurant met uitzicht op een riviertje en kersenbloesems. Even een moment om alles te vergeten. Heerlijk !!

Ginkakuji, beter bekend als het zilvere pavaljoen, ook als is deze niet van zilver. Toch een schitternd gebouw met een schitterende ZEn tuin. Schitterend.

Philosophers path. Met kersenbloesems, 1 van de mooiste kersenbloesem spots in Japan. Een pad van 1,5 km lang met wijsheid en kersenbloesems.... Moet ik nog meer zeggen ??

Kinkakuji, ook bekend als het gouden pavaljoen. Deze is echter wel van goud. Schitternd !! Vooral met de beroemde spiegel vijver die het gebouw perfect weerspiegeld !!

Ryoanji, de bekenste Zen tuin van Japan. In deze kleine zand tuin zijn 15 stenen op mos. Maar er is geen plek waar je alle 15 stenen tegelijk kunt zien. Tenzij je verlicht bent. Erg indrukwekkend voor zn klein tuintje !!

Fushimi Inarai, hier zijn zoveel tori's (toegangspoorten) dat je er bijna gek van wordt. Er komt geen einde aan. Ik ben om de berg heen gelopen, en overal waren tori's en een heerlijke rust diep in de bergen.


Ja ik denk dat het goed is dat ik alleen maar het beste van het beste van het beste heb verteld, anders waren we nu waarschijnlijk op 1 / 40e

Momenteel zit in Nara, maar ga zaterdag en zondag weer terug om naar met Megumi te gaan eten in Osaka. Waarschijnlijk ga ik daarna nog even naar Kyoto om "Geta" te kopen (japanse houten schoenen). En dan denk ik richting Nagoya en Hakone om lekker te relaxen in een paar goede Onsen.

In elk geval, ik hou jullie nog wel op de hooghte en ik zie wel waar ik uit kom.

Groeten Daan

  • 15 April 2011 - 07:15

    Nicoline:

    Dit klinkt als het echte 'cultuursnuiven' in Japan. Het klinkt tof en mooi!

    Denk je nog terug te kunnen/mogen naar Tokyo, of gaat dat er niet meer in zitten?

    Veel plezier nog en tot over een maand! ;)

  • 15 April 2011 - 07:41

    Daan:

    Nou ik was eigenlijk nog wel van plan om zeker 2 weken naar Tokyo te gaan. Ik wil namelijk nog een paar dingen erg graag zien en doen in Tokyo en ik moet nog 25 kilo aan souveniers kopen

  • 15 April 2011 - 07:43

    Nicoline:

    Haha 25 kilo aan souvenirs, en dat kan niet ergens anders dan in Tokyo?

    Ik hoop dat je nog terug kan!

  • 15 April 2011 - 08:18

    Martijn-san:

    Super nice Daan! :) Die site geeft bijna aan hoe mooi het is, maar dat moet je natuurlijk zelf allemaal meemaken! Jammer dat foto's delen nu zo jammer is, maar ga daardoor geen minder foto's maken want we krijgen ze uiteindelijk toch wel te zien, neem ik aan ;)

    Veel plezier nog en vergeet me niet te vertellen hoe die Onsen zijn ;) :)


  • 15 April 2011 - 08:20

    Martijn-san:

    P.S.: Jammer dat je de 21ste pas terugkomt aangezien ik de 20ste voor 3 weken naar Amerika vertrek :P
    Of jammer dat ik de 20ste vertrek, dat mag je zelf beslissen natuurlijk ^^

  • 15 April 2011 - 09:27

    Nadine:

    Heey Daan,

    Behalve die groep, lijk jij als ik alles zo lees, wel ontzettend veel mazzel te hebben. Vooral bij het imperial palace, of was je daar stiekem toch een beetje op af gegaan? ;) En hoeveel stenen heb je wèl kunnen zien bij Ryoanji? Als je het voor elkaar hebt gekregen om er toch nog 14 tegelijkertijd te zien, ben je misschien wel "wijzer" dan ik dacht :P ( Of heeft dat er helemaal niks mee te maken?:) ) Kun je trouwens in Kyoto alvast geen 12.5 kilo souvenirs inslaan? :P Dan heb je alvast een beginnetje en als ik het zo lees, dan zijn eventuele souvenirs van daar ook niet zo verkeerd. Groetjes, Nadine

  • 15 April 2011 - 09:29

    Nadine:

    P.S.

    O ja, over de lentes: wat dat betreft ben je net het verkeerde jaar naar Japan gegaan. Wij hebben ook al een week of twee ongeveer 18,20 graden en dat blijft de komende week waarschijnlijk ook. Dat is één puntje minder voor mij om jaloers op te zijn haha :P Groetjes!

  • 15 April 2011 - 09:48

    Tijm:

    In één woord: nice!
    Zometeen ga ik de fotos bekijken :)

    Begin wel benieuwd te worden naar die Megumi ;)

  • 17 April 2011 - 18:04

    Spurke:

    Hey Daan.
    Zullen het er echt niet meer worden dan die 25 kg. Als ik zo je verhalen lees, dan wil je volgens mij heel japan wel inpakken en meenemen.
    leuk van je om post te sturen. keileuk, want post uit japan krijg je niet elke dag. Oma heeft hem ook gehad en ik moest je maar een dikken mail knuffel geven. Dus bij deze. pas je goed op jezelf!
    Nog heel veel plezier en tot schrijfs.
    Spurke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Daan

Na de geweldige eerste reis naar Japan 2 jaar geleden heb ik besloten om weer terug te gaan. Aangezien ik dit jaar weer ga studeren en er dan geen mogelijkheid meer komt. Lekker genieten, oude vrienden opzoeken en er gewoon weer een geweldige en leerzame reis van te maken. Skype; Daanvandesande Facebook; Daan van de Sande

Actief sinds 03 Jan. 2011
Verslag gelezen: 794
Totaal aantal bezoekers 32621

Voorgaande reizen:

26 Februari 2011 - 21 Mei 2011

Japan

Landen bezocht: