Hiroshima - Reisverslag uit Osaka, Japan van Daan Sande - WaarBenJij.nu Hiroshima - Reisverslag uit Osaka, Japan van Daan Sande - WaarBenJij.nu

Hiroshima

Door: daanvandesande

Blijf op de hoogte en volg Daan

01 April 2011 | Japan, Osaka

Zo nu het hier eindelijk echt lekker weer begint te worden (19c) dacht ik laat ik eens maar mijn blog updaten in het zonnetje. Want het is namelijk alweer een tijdje geleden.

Hiroshima.....het lijk alweer eeuwen geleden, maar in feite is het pas 11 dagen gelden dat ik daar aankwam. Hiroshima is natuurlijk bekend van de eerste nucliare bom in de geschiedenis van de mensheid. Het bekenste gebouw is dus ook de A-Dome, een erg indrukwekkend gebouw waaraan je kan zien hoe erge schade een atoombom aan doet. Het is een indrukwekkend gebouw dat aan de overkant van de rivier aan het Peace park ligt. In tegenstelling tot Nagasaki is Hiroshima veel meer gericht op vrede en het verbod op testen en in het bezit zijn van atoombomen. Dit leverd een heel mooi park op, maar het museum is minder indrukwekkend dan in Nagasaki.

Maar natuurlijk is er meer te zien, ik ben immers in Japan. Er zou geen stad / dorp zijn zonder een schitterende tuin, tempel of kasteel. Zo ben ik onderandere naar het kasteel van Hiroshima gegaan. Dit wat een mooi kasteel waar je ook weer in mocht. Maar wat nog mooier was, was de Shukkeien tuin. Dit was niet een hele grote tuin, maar wat was deze schitterend. Het zonnetje scheen, de volgens zongen, erg was geen herrie van de stad en je kon compleet tot rust komen bij een klein watervalletje onder een kersenboom, die helaas nog niet in bloesem was. Heerlijk dus.

Ook ben ik in de avond nog downtown gegaan in Hiroshima, helaas waren er niet veel mensen in het hostel, dus ben ik alleen gegaan. Maar ik heb hier heerlijk gegeten s'avonds. En de sfeer was er goed !!

Maar natuurlijk het hoogte punt van Hiroshima, is niet in Hiroshima. Maar het eilandje Miyajima. Bekend van de grote rode Tori (toegangspoort) die in de zee staat. Hier ben ik om 1100 naartoe gegaan om op tijd te zijn voor het hooggetei, waardoor de tempel en de tori zich in het water bevinden. Op me weg hiernaar toe ben ik een hoop herten tegen gekomen, want die lopen door allemaal rond en een bruidspaar in japanse kleding. De tempel en de tori gaven een apparte sfeer. In dezelfde tempel heb ik een andere trouwerij gezien. Deze keer een japanse vrouw met een gaijin (buitenlander). Erg appart en dit gaf extra sfeer toe aan de tempel en de tori dankzei de monniken en de japanse klanken. De zon begon weer te schijnen en toen ben ik de bergen ingegaan om hier vervolgens weer schitternde tempels en tuinen aan te treffen. En aangezien het laaggetij om 1830 zou zijn ben ik nog ergens gaan klimmen om vervolgnes bij een mooie waterval uit te komen. Nadat ik uitgeput terug was in het dal heb ik hier een specaliteit van Miyajima geprobeert. Namelijk gegrillde oesters. Niet echt mijn ding. Zijn net grote mosselen. Maarja, je moet alles eens proberen !! Na nog wat souveniers winkeltjes was het al weer bijna 1800. Dus ben ik weer terug gegaan naar de tempel en de tori. Dit is dan heel om inees heel de plek zonder water te zien en naar de tori te kunnen lopen. Dus dit was een erg mooie dag en een goede afsluiter voor Hiroshima.

Morgen vertrek ik hier vanuit Osaka na Kyoto en dan zal binnen een paar dagen een nieuw reisverslag verschijnen. Kijk er alvast maar naar uit ;)

Groeten Daan

  • 01 April 2011 - 06:07

    De Piraat:

    HE Daan, leuk om te lezen dat je het zo naar je zin hebt.
    Hier gaat de " nieuwe Daan" ook erg goed alleen mis ik ons spel " De volgende is ...% beter/slechter.
    Nog heel veel plezier, houdt het ( nucleaire) nieuws goed in de gaten !!

  • 01 April 2011 - 06:14

    Guus:

    Hallo Daan,
    leuk te lezen dat je het zo geod naar je zin hebt en fijn dat het weer wat beter begint te worden.
    Wel apart van de tempel en de toi dat die onnder het water verdwijnen.
    Ik houd het even kort aangezien ik ga werken....( weet je nog wat dat is nu je al een maandje van het echte vacantiegevoel aan het genieten bent)
    In ieder geval veel plezier en lekker weer.
    Groeten
    Guus

  • 01 April 2011 - 06:18

    Dominique:

    Hey Daan,

    Klinkt super!
    Zo'n Japanse bruiloft zal ook vast heel anders zijn, ben eigenlijk wel benieuwd wat ze er voor gewoontes op nahouden bij zo'n gebeurtenis.

    Veel plezier in Kyoto en Osaka! We lezen het allemaal weer met veel plezier!

  • 01 April 2011 - 07:35

    Nadine:

    Oké, ik weet het, dit zeg ik elke keer bij een reisverslag, maar dat maakt niet uit... Wat zit jij daar gaaf! En zomaar getuige ( haha, nou dat nog net niet:P) van een bruiloft. Mazzelaar!Ben beniewd wanneer je het hoogtepunt van de kersenbloesem gaat zien. Groetjes, Nadine

  • 01 April 2011 - 08:53

    Nick-senpai:

    Daan-san!
    Je kunt al wel verwachten waar ik op zal reageren. HERTEN! Het kan niet anders zijn dat je het Japanse sikahert (Cervus nippon) hebt gezien. Das eigenlijk het enigste hertensoort die je daar hebt XD.
    Ik ben erg benieuwd naar Kyoto! Volgende keer hoop ik dus ook het verslag in het zonnetje te lezen;)

  • 01 April 2011 - 13:34

    Rian:

    Konnichi wa! Bedacht gisteren dat het al weer even geleden was dat je een verslagje voor al die thuisblijvers maakte. Nadine vertelde net dat het weer zover was dus snel naar de computer. Indrukwekkend allemaal weer, dat kan ook niet anders bij een plaats als Hiroshima. Je weet wel alle dingen mooi te combineren. Als ik zo jouw verslag lees, ervaar je van alles wat. Natuur, cultuur, trouwpartijen, culinaire hoogstandjes etc. Leuk ook dat Nick zelfs de Japanse herten kent. Heb je voor hem hiervan foto's gemaakt? Wanneer komt Paul eigenlijk precies aan in Japan? Ik had ergens 1 april in mijn hoofd. Klopt dit, of is zijn reis aangepast? Wil je zoveel vragen, maar dat komt later wel. Eentje dan. Hoe gaat het met het spreken van de Japanse taal? Anyway, otanoshimi ni! Mata aimashoo ka.

  • 01 April 2011 - 14:08

    Nicole:

    Hee Daan!!

    Wat gaaf!! Ik ben eigenlijk wel echt jaloers op alles wat jij daar allemaal meemaakt en ziet!! Hopelijk blijft het zo gaaf en blijf je deze mooie verslagen schrijven!

    Groetjes Nicole x

  • 01 April 2011 - 19:43

    Familie Fleerakkers:

    Heey Daan,
    We hoorden van je moeder dat we je via deze site konden volgen op je reis door Japan. Leuk om je enthousiaste verhalen te lezen. Zo krijgen we een (beetje) een beeld hoe veelzijdig Japan is. En goed om te lezen dat je het naar je zin hebt. Nog héél veel plezier gewenst!!!

  • 03 April 2011 - 21:45

    Nick (en Quint):

    Daan!
    Quint en ik hebben sushi op tijdens Loos! Ja sushi in 013! Vraag me niet waarom ze 't hadden, maar het was er. Ze waren overigens niet echt lekker...de maki ging op zich nog wel maar de Nigiri was echt niet lekker XD. Anyway, Quint en ik hebben het gegeten ter ere van jou ;)

  • 04 April 2011 - 09:43

    Tanne:

    Leuk da je het naar je zin hebt!
    Mijn werkstuk over Japan is bijna af en ik heb jou informatie goed kunnen gebruiken. Het is hier nu (op 4 april) 13 graden. Ik zit nu op school aan dat werkstuk te werken.... Saaai
    xxx Tanne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Daan

Na de geweldige eerste reis naar Japan 2 jaar geleden heb ik besloten om weer terug te gaan. Aangezien ik dit jaar weer ga studeren en er dan geen mogelijkheid meer komt. Lekker genieten, oude vrienden opzoeken en er gewoon weer een geweldige en leerzame reis van te maken. Skype; Daanvandesande Facebook; Daan van de Sande

Actief sinds 03 Jan. 2011
Verslag gelezen: 379
Totaal aantal bezoekers 32642

Voorgaande reizen:

26 Februari 2011 - 21 Mei 2011

Japan

Landen bezocht: