Osaka - Reisverslag uit Kyoto, Japan van Daan Sande - WaarBenJij.nu Osaka - Reisverslag uit Kyoto, Japan van Daan Sande - WaarBenJij.nu

Osaka

Door: daanvandesande

Blijf op de hoogte en volg Daan

11 April 2011 | Japan, Kyoto

Zo daar is hij weer. Ik loop een beetje achter de feiten aan aangezien ik nog een update moet doen van Osaka terwijl ik morgen alweer uit Kyoto vertrek richting Nara voor 3 dagen en dan mischien weer terug ga..... Maar ik dwaal af.

Osaka.... Wacht, vooradt ik vanuit Hiroshima naar Osaka ging ben ik ook nog naar Himeji gegaan. Laat me eerst hierover eens iets vertellen !!

Himeji is bekend door het mooiste kasteel van Japan. (Zelfs ons kasteel dat we geboekt hebben voor in de zomervakantie, kan hier niet aan tippen). Maar ik dwaal weer af. Helaas wordt dit kasteel gerenoveerd van 2010 tot 2015. MAAR omdat ik er de 27-3-11 naar toe ging, dachten ze zeker, laten we maar eens een speciale opening houden vanaf 26-3-11 waarin mensen stukken van de renovatie mogen zien. Prima, dacht ik heb ik geen problemen mee !! Dit was nog steeds niet heel spectaculair, maar wel intressant om te zien. Daarna naar Kokoen garden geweest. Schitternd !! Zo'n tuin wil ik ook !! Maarja, na de tuin nog een pelgrimsroute gelopen in Mt. Sosha. Een gebied waar je helemaal tot rust komt en een paar mooie temepls kunt zien. Ook zijn hier een paar scene's van de "Last Samurai" geschoten. Het was dus een erg geslaagd dagtripje.

Zo eindelijk na een hoop text toch nog bij Osaka aangekekomen. En wat heb ik hier allemaal gedaan ?? Nou ik ben onderandere een paar keer Downtown in Osaka geweest. Gezellig sfeer en je kunt er van alles doen. Verder zijn er ook een paar gezellige party's geweest in het Hostel, welke trouwens erg gezellig was met een hoop gezellig mensen. In Osaka is er niet heel veel cultureels te doen, maar ik ben natuurlijk wel naar het kasteel van Osaka gegaan, en een paar andere tempels. Maar Osaka staat ook bekend om zijn aqarium, wat een van de mooiste ter wereld is. En ik dacht ik kan hier wel alleen heen gaan, maar met zijn 2 is veel leuker. Dus ben ik hier naar toe gegaan met een Japanse meid die ik in Tokyo heb leren kennen.

Ja.... was een erg leuke dag ^^

De dag erna heb ik het rustig aan gedaan, en alles in orde gemaakt om naar Kyoto te gaan.

Dus nu zit ik in Kyoto en zal ik morgen vertrekken richting Nara voor een paar dagen. En hier zal ik waarschijnlijk wel ergens mijn blog updaten van Kyoto.

Groeten Daan.

  • 11 April 2011 - 07:58

    Gijs Vd Elsen:

    Zo te zien vermaak je je nog goed in Japan. Veel plezier in Nara. Welk hostel zat je in Osaka? Hostel 64??

  • 11 April 2011 - 08:26

    Nadine:

    Heey Daan!
    Ik zie dat je het naar je zin hebt, hartstikke fijn! Ik kom net terug van mijn praktijktoets en ik heb hoogstwaarschijnlijk een 9 of een 10! :D :D Nou die van donderdag nog... Je maakt me weer eens jaloers, naar een van de mooiste aquaria van de wereld, mazzelaar! Nog mooier dan in Monaco?? Als je daar foto's van hebt, vergeet die dan ajb niet te uploaden!
    Groetjes aan al je nieuwe vrienden daar! ( is Paul eigenlijk ook al in Japan?) Groetjes, Nadine

  • 11 April 2011 - 09:30

    Laura Van Doormaal:

    Hey Daan,

    Leuk om weer wat van je te horen. Zo te zien heb je het daar wel goed naar je zin. Wel gaaf al die verschillende bezienswaardigheden daar.
    Veel plezier in Kyoto nog en straks in Nara.
    Ben benieuwd naar je volgende update!!

    x-jes Laura

  • 11 April 2011 - 09:58

    Martijn-san:

    Godver Daan wat is het toch goed om te horen dat je het zo naar je zin hebt daar!
    Nog veel plezier in Kyoto en Nara toegewenst vanuit een zeer zonnig Nederland. Ik hoop dat het daar ook mooi weer is?
    We hopen weer snel wat van je te horen!

  • 11 April 2011 - 10:43

    Spurke:

    Hey Daan
    het is en blijft een feest om jouw verslagen te lezen, maar vooral het feit dat je zo geniet. Heerlijk!!!!!!!!!!!!!!
    Blijf schrijven en genieten.

    Groetjes uit het zonnige hapert

  • 11 April 2011 - 11:29

    Hanne:

    Heb je die walvishaai ook gezien? Die was zo schattig <3 En die lelijke blauwe vis met zo'n bobbel op zijn hoofd. Alsof hij in een make-up doos is gevallen XD Ik zou er een moord voor doen om er nog eens heen te gaan ^^ (Nouja.. niet echt een moord...)
    Xxx Hanne ^^

  • 11 April 2011 - 14:47

    Nick-senpai:

    Nice Daan...gewoon vet nice!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Daan

Na de geweldige eerste reis naar Japan 2 jaar geleden heb ik besloten om weer terug te gaan. Aangezien ik dit jaar weer ga studeren en er dan geen mogelijkheid meer komt. Lekker genieten, oude vrienden opzoeken en er gewoon weer een geweldige en leerzame reis van te maken. Skype; Daanvandesande Facebook; Daan van de Sande

Actief sinds 03 Jan. 2011
Verslag gelezen: 614
Totaal aantal bezoekers 32834

Voorgaande reizen:

26 Februari 2011 - 21 Mei 2011

Japan

Landen bezocht: