Aankomst - Reisverslag uit Tokio, Japan van Daan Sande - WaarBenJij.nu Aankomst - Reisverslag uit Tokio, Japan van Daan Sande - WaarBenJij.nu

Aankomst

Door: daanvandesande

Blijf op de hoogte en volg Daan

28 Februari 2011 | Japan, Tokio

27-2-11
Sorry dat ik gistere niks van me heb me laten horen, maar ik ben goed aangekomen. De vliegreisen waren vlekkeloos verlopen en heb me uitstekend vermaakt !!!
In Dubai viel het een beetje tegen van wat ik er verwacht had, meters hoge dingen etc etc. Maarja ik kon ook alleen maar in de incheck hal en de tax free zone zitten. Hier heb ik wel wat leuke dingen gezien. Zoals horloges van 30.000 euro (en dan niet 1 maar 100 op 4m2). Ook telefoons waarvan ik wel wist dat ze bestonden, maar niet dat ik ze ooit zou zien. Ja ik heb het over de puur goude met diamanten enzo... Prijskaartje....een kleine 25.000 euro. Deze waren te vinden naast de 3 kilo 24 karaats goud..... Dus hiermee stelde Dubai me gelukkig niet telleur.
De vlucht naar Narita was ook zonder problemen gegaan. Ze heben daar allemaal en systeem waarop je 300 films kunt kijken, 50 series, games etc etc. Ik heb me dus niet verveeld en zelfs op de weg naar Narita nog 4 uur geslapen.
Op aankomst van Narita moest ik allemaal nog rare papiertjes invullen. Ik dacht, dit zal ik maar doen. Ook al heb ik niet alles goed ingevuld en keek iedereen me verbaasd aan dat ik langer dan 2 maanden blijf en niet ergens lang verblijf. Verder ha ik voor vandaag nog nikd geboekt en zou ik op de wilde gok ergens een hotel,hostel of capsulle zoeken. Na wat rondjes gelopen te hebben op Narita (en elke bij hetzelfde uitkomen en nog niks gezien te hebben) heb ik maar in mijn beste engels bij de informatiebureau gevraagd naar een hotel en hier werd ik makkelijk door gewezen naar een boekings ballie waar ik had gereserveerd bij het Narita Port Hotel. Iedereen was harstikkelijk vriendelijk en hielp overal mee dus dit is zonder problemen helemaal goed gekomen. Hier nu net lekker heerlijk gedouched, groene thee gedronken een japanse drama gekeken, wat ik nog redelijk goed kon volgens en nog wat kleine dingetjes gedaan. Dus nu maar lekker naar bed om de jetlag uit te slapen, en zal morgen in het hostel dit wel posten, nogmaals sorry.
PS; Mijn telefoon werkt ook niet zoals ik al verwacht had, dus bel me niet en verwacht ook geen smsjes van mij.

28-2-11
Zo vandaag vroeg opgestaan om zo weinig mogelijk te missen en op tijd bij het hostel te komen. In tegenstelling tot gistere (18 graden) was het vandaag 10 graden en regen..... Na weer terug te zijn op het vliegveld leek het me slim om nog maar wat geld te pinnen. Na weer een goede actie heb ik ipv 8000 yen (80euro) 8000 yen (800euro gepinned).... Achja dan zou ik zeker niet om komen van de honger. Daarna in mijn beste engels en japans de route naar de trein gevraagd. Na het vinden van de treinkaartjes had ik toch even wat hulp nodig want ik snapte er van een afstand niks van. Na de hulp van 2 vriendelijke jappaners is het toch gelukt. Daarna toen ik de trein instapte bn ik nog een amerikaan tegen gekomeb waarmee ik de hele rit heb zitten buurten. Ook nog een paar leuke tips gekregen want dit was al zijn 3de keer in japan. Na de treinritten op zoek naar het Hostel. Dit was allemaal harstikke makkelijk omdat ik die kaaten van de treinhaltes en de route naar het hostel had. Toen ik binnen kwam en zei dat ik de vriend van Michelle was, was iedereen harstikke enthousiast. Na de 1,2 kilo pannenkoekenmixu leek het wel of er een bom omploffte !!! Dus houden we ergens deze week een pannekoek-party. MIchelle, namens iedereen hier harstikke bedankt ze vonden het geweldig !!!
Het is hier nu 13;00 maar ik dacht laat ik dit nog maar snel posten anders denken ze straks dat ik in een vliegtuig ongeluk ben aangekomen.

  • 28 Februari 2011 - 06:35

    Rian:

    Hey Daan, fijn om te horen dat het allemaal zo vlot verlopen is. En wat ik lees zijn voor mij wel van die geweldige Daan-akties. Net zoals het chippen net voordat je vertrok na de douna op Schiphol. Leuk om te horen dat ook jij een pannenkoek-party gaat beleven in Japan. Het is nog steeds ergens raar dat je zo ver weg bent en eigenlijk na het lezen van jouw berichten toch ook weer heel dichtbij. Moosje heeft het goed naar zijn zin bij ons dus wat dat betreft... Kan niet zeggen of hij jou op wat langere termijn gaat missen. Ik kijk weer uit naar jouw volgende berichtjes. Veel liefs met dikke kus

  • 28 Februari 2011 - 08:02

    Miranda:

    Ik had goeiemorgen willen typen :P maar ik zie dat het daar al middag is, ik ben blij dat je goed aangekomen bent , en ik vind de manier waarop je schrijft super fijn ^^ ik kan niet wachten tot je volgende bericht . , Ik hoop zeker dat je vind wat je zoekt. have a nice day, groetjes miranda ^^

  • 28 Februari 2011 - 08:18

    Nicoline:

    Gelukkig ben je veilig in Japan! Fijn dat ze allemaal zo behulpzaam zijn, dat maakt het een stuk makkelijker lijkt me zo :)
    Geniet ervan! En ik ben benieuwd naar je volgende bericht(en)!
    Groetjes Nicoline

  • 28 Februari 2011 - 09:26

    Nick-senpai:

    Whaha super nice Daan!
    Hopelijk heb je binnenkort wel wat beter weer. En vergeet het geheime ingrediënt niet bij de pannenkoeken!! ;)

  • 28 Februari 2011 - 09:37

    Dominique:

    Ha Daan,

    Fijn dat het tot nog toe allemaal goed verloopt zonder al te veel moeilijkheden! ;)
    Veel plezier en we zien graag meer van je tegemoet!

  • 28 Februari 2011 - 10:16

    Spurkes:

    Hey Daan
    Wat fijn om te lezen dat je goed bent aangekomen en dat je al vanalles mee hebt gemaakt. Zal dit ook aan oma doorgeven. het lijkt me geweldig al die nieuwe indrukken, maar vooral al die nieuwe mensen van overal vandaan te ontmoeten. Geniet.. en blijf schrijven.
    Liefs de Spurkes

  • 28 Februari 2011 - 11:40

    Martijn-san:

    Hey Daan!
    Top om te lezen dat je velig bent aangekomen! Ik hoop dat je het naar je zin zult hebben en heb daarom zelf ook zin om meer te lezen over je avontuur in Japan ;)
    Keep us updated! :)

  • 28 Februari 2011 - 12:09

    De Piraat:

    He Daan , goed om te lezen dat je het naar je zin hebt.
    Hier gaan we lekker door met jouw evenbeeld.

  • 28 Februari 2011 - 12:11

    Quint:

    Leuke reisverhalen Daan, vertel maar is een fijn over jou avonturen. Toen nick zei dat jij lekker in het vliegtuig zat, was ik jaloers, ik wil ook naar het buitenland:P... Ik hoor nog van je Daan.

  • 28 Februari 2011 - 13:23

    Nadine:

    Hoi Daan,

    Ik heb net op de link geklikt die Tijm had meegestuurd. Ik weet dus hoe je hotel er uit ziet. Jij zit daar niet verkeerd zeg! Fijn dat je goed aangekomen bent. Grappig dat je meteen een amerikaan tegenkomt, kun je het japans nog even uitstellen. Ik snap al wat jou overlevingstactiek wordt de komende tijd: " Hee! blonde haren en rechte ogen, eropaf, die kan ik verstaan" :P Maar ik weet zeker dat je jezelf wel kunt redden in het japans, zeker als je Japanners zo vriendelijk zijn als je verteld.
    Veel plezier, ik ben benieuwd naar de eerste foto's en/of filmpjes!

    Groetjes, Nadine

  • 28 Februari 2011 - 14:52

    Fam. Michiels:

    Hee Daan!!

    Gelukkig ben je goed aangekomen!! Fijn dat iedereen zo behulpzaam is, en dat het allemaal zo makkelijk gaat! Heel veel plezier nog vandaag!!

    Groetjes de fam. michiels uit Duizel!

  • 28 Februari 2011 - 16:38

    Laura Van Doormaal:

    Hey Daan!

    Wat leuk om te lezen allemaal :D. Ik ben erg blij dat je goed bent aangekomen en dat je reis goed verlopen is (ik ken andere verhalen van mensen die naar Polen gaan ensow ;)). Geniet van je tijd daar en succes met de pancakes!!

    xx-jes Laura

  • 28 Februari 2011 - 17:55

    Sanderr :

    Hey Daan
    fijn dat je goed bent aangekomen in Japan.
    Ik had je al gesmst maar nu zie ik het,
    je mobiel doet het niet.
    ach maakt niet uit ik stuur voortaan hier wel een berichtje
    hoop dat je het goed naar je zin hebt en ons niet te veel mist ^^
    nog veel plezier daar en geniet ervan
    Sanderr

  • 28 Februari 2011 - 22:39

    Michelle:

    Haha geweldig! Chiharu-chan had me al een berichtje achter gelaten maar super dat ze het leuk vonden. Ik had het beloofd haha.

  • 01 Maart 2011 - 12:53

    Jeroen:

    Hey Daan,

    Klinkt allemaal heeeel tof ! Ben toch wel een beetje jaloers hoor ;) Geniet van het mooie Japan en blijf posten !

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Daan

Na de geweldige eerste reis naar Japan 2 jaar geleden heb ik besloten om weer terug te gaan. Aangezien ik dit jaar weer ga studeren en er dan geen mogelijkheid meer komt. Lekker genieten, oude vrienden opzoeken en er gewoon weer een geweldige en leerzame reis van te maken. Skype; Daanvandesande Facebook; Daan van de Sande

Actief sinds 03 Jan. 2011
Verslag gelezen: 191
Totaal aantal bezoekers 32626

Voorgaande reizen:

26 Februari 2011 - 21 Mei 2011

Japan

Landen bezocht: