De bloesem begint er aan te komen !! - Reisverslag uit Tokio, Japan van Daan Sande - WaarBenJij.nu De bloesem begint er aan te komen !! - Reisverslag uit Tokio, Japan van Daan Sande - WaarBenJij.nu

De bloesem begint er aan te komen !!

Door: daanvandesande

Blijf op de hoogte en volg Daan

10 Maart 2011 | Japan, Tokio

Ah het weer begint nu heerlijk te worden. Met de uitzondering van maandag toen het ineens begon te sneeuwen. Verder is het er nu allemaal erg zonning met een temperatuur rond de 10 graden. Enja met z'n mooi weer moet je natuurlijk naar parken en tuinen, en dit heb ik flink gedaan !! Het is er schitterend !! Ik denk dat het momenteel in Nederland allemaal nog kaal is enzo, maar Japan doet daar niet aan hoor. Ik heb heel vaak het gevoel dat het zomer is. En er zijn al flink wat bomen in vroege bloesem (nog niet de sakura, die komt over ongeveer 2 weken). Het is schitterend !! De laatste 2 dagen ben ik met een meid (Crista) fotos gaan maken van de bloesem. Ik denk dat we wel meer dan 3 uur in 1 park zijn geweest.

Maar ik heb meer gedaan dan alleen maar in deze schitterende parken en tuinen rondgelopen. Veel meer. Een paar dagen geleden ben ik met 2 Nederlanders en een Duitser naar de vismarkt gegaan. We moesten de eerste metro hebben (05:04) om er op tijd te zijn. Maar zelfs met deze waren we te laat, dus ik heb niet de verkoop van de grote tonijn gezien, maar hier ga ik binnenkort weer terug met Crista en dan slapen we 1 nacht in de buurt van de vismarkt zodat we zeker op tijd zijn !! Wel heb ik nog die dag met de nederlanders en de duistser door de markt zelf gelopen, en dit was wel erg indrukwekkend. Een hoop grote, kleine en apparte vissen gezien. Zelfs walvisvlees wat we niet verwacht hadden !!

Natuurlijk ben ik ook naar Shinjuku (mode district) en Akihabara (electonica,manga en anime distrect) gegaan. Dit was in een woord geweldig !!
Ik zal beginnen met Shinjuku. Al deze mooie japanese meiden in sexy kleding. De drukte van het drukste station van de wereld, met meer dan 2 miljoen mensen per dag. DE moderne winkels. Het schitterende Shinjuku park. Geweldig !!
Akihabara....Dit kun je pas voorstellen als je er zelf bent. Ik dacht dat ik het me wel heel goed kon voorstellen, maar nee hoor. Mega stores met 8 verdiepingen. Van alles wat elictronish is zoals de nieuwste pc's met 3D scherms zonder bril. Tv's etc etc...Als Akihabara het niet heeft bestaat het niet op de aarde !! Enja dn zijn er ook natuurlijk nog de manga en anime stores. En geloof me, dit is appart. Je hebt gewoon niet meer het idee dat je nog op aarde bent. Al deze technologie, manga en anime in combinatie met neon lichten vrolijke kleuren, meiden die in allerlei costuums rondelopen om mensen binnen te lokken etc etc. Heel appart, maar zooo geweldig. Ik heb hier uren rondgelopen en ik bleef maar nieuwe dingen zien. Enja ik heb rare dingen gezien. Voor meer informatie; Skype of MSN.

Kort om het word maar beter en beter hier in Japan. Het weer wordt nu echt goed te worden, de bloesem begint er aan te komen, heel veel gezellig mensen in het hostels......

Dit was het weer even, ik ben vandaag ook een beetje bezig geweest met fotos enzo, maar ik kan maar 1G uploaden en heb nu al voor 7G aan fotos en filmpjes...... Dus ik zat er aan te denken om de fotos en films stuk voor stuk te uploaden. Dus nu komt deel 1 en over een paar dagen deel 2. Dus houd de site goed in de gaten !!

Groeten Daan

  • 10 Maart 2011 - 07:20

    Daan:

    Sorry de fotos kunnen er nu nog op. Ik had een heel erg groot filmpje er bij staan. Dus volg de link in de beschrijving van mijn profiel. Zorg wel dat je ze bekeken hebt voor de volgende update want dan zet ik er weer nieuwe fotos op. Groeten Daan

  • 10 Maart 2011 - 07:47

    Hanne:

    Zeker gaaf dat je naar Shinjuku en Akihabara vent geweest ^^ Je beschrijft het echt zoals ik me voelde daar. =D
    Veel plezier nog en ik wacht met spanning op het volgende verslag =)

  • 10 Maart 2011 - 09:30

    Nick-senpai:

    Drie uur maar in 't park? XD
    En holy crap, nu al 7 gig aan foto's en filmpjes...daar heb ik vijf hele maanden voor nodig gehad!
    Ik wil meer foto's en filmpjes met extra alles!

  • 10 Maart 2011 - 11:26

    Jeroen:

    Daan, wat heb jij het goed voor elkaar zeg ! klinkt alsof je daar de tijd van je leven hebt ;) Post meer van deze verrukkelijke verhalen a.u.b.

    Het ga je goed !

  • 10 Maart 2011 - 11:43

    Nadine:

    Daan! Jouw foto's zijn echt super gaaf! Ik ben blij dat ik nog heel wat gigabytes tegoed heb :). Je zou zowat een anti-japan gastje nog pro-japan kunnen maken met die foto's :) Op de foto van de menukaart van de kobe beef zag ik staan dat ze vragen bij andere mensen aan te schuiven als het druk is. Dat is nou een hippe manier van sociaal zijn, zie ik hier niemand doen... Ik ben heel erg beniewd naar de andere foto's van shinjuku, nu ik er al een paar heb gezien. Ik kan jou ook nog een 'reisverslag' sturen. Maar dat doe ik wel via de mail, dan heb je gelijk wat foto's. Carnaval vieren in de Efteling is echt lachen!! Maar dat hoor je dan nog wel. Ik zal vandaag en de komende dagen regelmatig mijn mail checken om te kijken of er nog nieuwe foto's binnen zijn. Tot schrijfs!

  • 10 Maart 2011 - 12:02

    Martijn-san:

    Ha die Daan!
    Geweldig om te horen dat je het daar zo naar je zin hebt! Die Akihabara klinkt wel echt mega nice! Ik zit nu al met smart op je volgende reisverslag te wachten :D :P

  • 10 Maart 2011 - 15:53

    Rian:

    geweldig om je ook even live bezig te zien met het maken van sushi. Ik vul even voor je in: bij thuiskomst heb ik spullen in huis en mag jij je gang gaan in de keuken. Krijg ik van jou kookles. De wasibi heb ik al. Ik laat me verrassen. Ik ga verder op mail. Veel liefs,

  • 10 Maart 2011 - 18:41

    Guus:

    Daan, wat een prachtige fotos.
    En dat zijn alleen nog maar de fotos, het moet geweldig zijn om dat te kunnen zien, ruiken en meemaken.
    Ik begin steed beter te begrijpen waarom je naar japan wilde, wat een prachtig land en wat een mooie cultuur.
    erg leuk om te lezen en te zien dat je met zoveel mensen van verschilende culturen dingen meemaakt en contact hebt.
    Ben erg benieuwd naar de volgende fotos en filmpies, maar er maar veel zijn leuke herrineringen voor later, nog erg veel plezier,
    Guus

  • 11 Maart 2011 - 08:58

    Marielle En Jeroen:

    Damn, hopelijk blijft het beperkt tot de toch al hevige schade en heb je verder geen problemen. Hier in Christchurch voelen we ook nog dagelijks kleine bevingen en hebben we gezien wat de gevolgen kunnen zijn van een aardbeving.

    Groeten

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Daan

Na de geweldige eerste reis naar Japan 2 jaar geleden heb ik besloten om weer terug te gaan. Aangezien ik dit jaar weer ga studeren en er dan geen mogelijkheid meer komt. Lekker genieten, oude vrienden opzoeken en er gewoon weer een geweldige en leerzame reis van te maken. Skype; Daanvandesande Facebook; Daan van de Sande

Actief sinds 03 Jan. 2011
Verslag gelezen: 314
Totaal aantal bezoekers 32639

Voorgaande reizen:

26 Februari 2011 - 21 Mei 2011

Japan

Landen bezocht: