Eiland Hopping - Reisverslag uit Tokio, Japan van Daan Sande - WaarBenJij.nu Eiland Hopping - Reisverslag uit Tokio, Japan van Daan Sande - WaarBenJij.nu

Eiland Hopping

Door: daanvandesande

Blijf op de hoogte en volg Daan

15 Maart 2011 | Japan, Tokio

Even een korte nieuws update van wat er hier allemaal in Japan gebeurt.

Na de aardbeving en de tsunami, is er nu een ander probleem... De kernreactor. Momenteel is er wat straling vrij gekomen. Het gebied 30km van de kernreactor is niet veilig. Ik zit er 200km vanaf dus ik hoef me er nu nog geen zorgen over te maken.

Maar het advies van de mensen hier, is om Tokyo te verlaten omdat het mis kan gaan en dan zit ik net in de gevaren-zone. Dus voor alle zekerheid ga ik Tokyo verlaten en eiland hoppen.

Ik vertrek morgen met de shinkansen naar Nagasaki, ongeveer 1000km van Tokyo vandaan. Hier ga ik nu alsvast van de kersenbloesem genieten. Ook ga ik vanuit hier langzamerhand weer richting Tokyo reizen. Maar dan moeten alle problemen al weer weg zijn.

Dit heeft allemaal een beetje invloed op mijn reisplannen, maar niks te ernstig. Ik begin nu gewoon onderaan en ga weer terug ricthing Tokyo.

Ik hoop met deze upload dat jullie je geen zorgen meer maken. En dat ik nu nog steeds aan het genieten ben van mijn reis. Ook al was niet alles hoe het moest zijn in Tokyo.

Groeten Daan

  • 15 Maart 2011 - 07:21

    De Piraat:

    Goed besluit Daan. Dat tekent de ware reiziger, je aanpassen als de situatie daarom vraagt of als het ergens anders beter toeven is.
    Met je evenbeeld gaat het prima !!

  • 15 Maart 2011 - 07:38

    Dominique:

    Ik denk dat je inderdaad geen verstandiger besluit kon nemen, Daan. Erg goed opgevangen, hopelijk weten ze het allemaal in de hand te houden en kan je uiteindelijk nog terug naar Tokio.

    Veel plezier op de eilanden en in Nagasaki!

  • 15 Maart 2011 - 07:51

    Martijn-san:

    Een wijs besluit!
    Veel plezier op Nagasaki en deel ons de mooie fotos van de bloesem! :)

  • 15 Maart 2011 - 07:59

    Tijm:

    Je bent er in ieder geval zeker van dat je reis indrukwekkend is :P
    Niet te geloven dat je met de trein 1000 km in pakweg een dag aflegt, Yapanners zijn geniaal!
    Have fun en pas in de trein op voor rare italianen ala eurotrip stijl...

  • 15 Maart 2011 - 08:17

    Nicoline:

    Erg slim Daan! Het komt vast allemaal goed, en anders ben je nu op tijd weg gegaan.
    Gaan er ook veel Japanners weg uit Tokyo? Of wordt het meer tegen de toeristen gezegd?

    Veel plezier verder! En houd ons op de hoogte ;)

  • 15 Maart 2011 - 08:38

    Nick-senpai:

    Inderdaad, dan ga je gewoon later terug naar Tokyo. Maakt allemaal toch niet zoveel uit? En de kersenbloesem is wel echt heel mooi. Zorg maar dat je ervan geniet!!

  • 15 Maart 2011 - 08:52

    Tanne:

    Wordt net zo leuk;)
    Goed idee, dan kan je toch genieten van Japan. Gaan je vrienden ook mee?
    xoxo je nichte

  • 15 Maart 2011 - 09:32

    Laura:

    Goed om ff wat van je te horen Daan. Het is inderdaad wel geruststellend dat je van alle problemen weg reist :).
    Ik hoop dat de kersenbloesem mooi is! Maak maar veel fotos :D.

    x-jes Laura

  • 15 Maart 2011 - 09:36

    Nadine:

    Hey Daan,

    Dat klinkt interessant, eiland hoppen! Zo zal je vast en zeker heel veel te zien krijgen. Ik hoop dat je héél veel mooie bloesems te zien krijgt. Ik kijk uit naar de foto's want ik ben benieuwd hoe anders deze zullen zijn dan de fotos uit Tokyo.

    Veel plezier!

    Groetjes, Nadine

  • 15 Maart 2011 - 11:42

    Nicole:

    Hee daan! Gaaf idee dat eiland hoppen! Hopelijk is het daar allemaal heel erg mooi. Maak in ieder geval heel veel fotos zodat wij hier ook een beetje mee kunnen genieten. Groetjes Nicole x

  • 15 Maart 2011 - 11:50

    Char:

    Ik moet zeggen dat het me wel geruststeld dat je weg gaat uit Tokyo, ik vind het geen lekker idee dat je daar zit... Ik hoorde al van Domi dat de radioactieve straling in Tokyo zo'm 40 keer zo hoog zou zijn dan dat ie normaal is! En dan zeggen ze dat dat geen kwaad kan, maar cijfers bekend maken doen ze niet... Ik vertrouw het allemaal niks..
    Hoop in elk geval wel dat je eiland hoppen leuk gaat zijn, wel veel foto's maken he!

    xx Char

  • 15 Maart 2011 - 12:50

    Hanneke:

    Fijn om dit te horen, scheelt nogal in zorgen:p

  • 15 Maart 2011 - 17:03

    Rian:

    Fijn dat je zo flexibel kunt zijn Daan. En volgens mij is het niet verkeerd nu van een heel andere omgeving te mogen gaan genieten. Ik kijk al weer uit naar jouw volgende ervaringen. Veel liefs en tot mails. En niet onbelangrijk: Geniet met volle teugen.

  • 15 Maart 2011 - 17:15

    Samoe-arie:

    Hoi Daan,

    Even een Japans gezegde:
    Een bevoorrecht mens is hij die gelukkiger is op momenten die hij zich niet zal herinneren, dan op momenten die hij zich wel zal herinneren.

    In mijn volgende bericht zal ik het toelichten. Ik vind dat je er goed aan doet om verder te trekken. De berichtgeving is inderdaad niet geruststellend. Veel plezier en genot.


  • 15 Maart 2011 - 17:19

    Sjon Brouwer:

    Verstandige beslissing om op deze manier je welverdiende vakantie te pakken.

    Gr, Sjon

  • 15 Maart 2011 - 18:00

    Guus:

    Hallo Daan,

    ik ben blij te horen dat je een ander deel van japan gaat ondekken.
    Ben benieuwd hoe de teinreis zal bevallen, ik begrijp dat ze daar iets sneller gaan als onze snelheidstreinen met een snelheid van 120 km /h.
    Goede reis, veel plezier en ik kijk al weer uit naar de volgende fotos
    gr.
    Guus

  • 15 Maart 2011 - 18:37

    Sander :

    hey Daan
    fijn om te horen dat je nu "veilig" bent
    we hopen dat je nog een fijne reis hebt.
    heel veel groetjes uit Hapert

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Daan

Na de geweldige eerste reis naar Japan 2 jaar geleden heb ik besloten om weer terug te gaan. Aangezien ik dit jaar weer ga studeren en er dan geen mogelijkheid meer komt. Lekker genieten, oude vrienden opzoeken en er gewoon weer een geweldige en leerzame reis van te maken. Skype; Daanvandesande Facebook; Daan van de Sande

Actief sinds 03 Jan. 2011
Verslag gelezen: 203
Totaal aantal bezoekers 32583

Voorgaande reizen:

26 Februari 2011 - 21 Mei 2011

Japan

Landen bezocht: