In Japan kan alles..... En het werkt !!! - Reisverslag uit Tokio, Japan van Daan Sande - WaarBenJij.nu In Japan kan alles..... En het werkt !!! - Reisverslag uit Tokio, Japan van Daan Sande - WaarBenJij.nu

In Japan kan alles..... En het werkt !!!

Door: daanvandesande

Blijf op de hoogte en volg Daan

05 Maart 2011 | Japan, Tokio

Ik dacht ik zal maar eens een update doen want de vorige was niet heel veel. Ook komen er nog fotos en filmpjes, maar deze komen later want ik wil deze nog eerst even benoemen.

Dus Japan....WOW...Alles klopt, werkt en kan. Alles is er gewoon en is gewoon beter !! De wc's zijn er verwarmed, de metro is er om de 2 minuten en is er nooit te laat, het weer is er beter, de winkels zijn er beter mooier en gaver en alles, de mensen zijn aardiger en behulpzamer en bovenal....de vrouwen zijn er veeeeel mooier !!! En zo kan ik nog wel even door gaan ;)

Maar ik zal eens vertelen wat ik allemaal al gedaan en gezien heb !!

Ik ben naar de Asakusa tempel gegaan. Gebodden op traditionele manier om de goden Izangi en Izanami te bedanken voor het mogelijk te maken van deze reis en dat het een mooie rijs mag worden. Daarna nog een geluks kaartje gepakt. Dit was helaas slecht geluk..... Dus heb ik deze aan een boom gehangen om het slechte geluk er af te laten waaien.
De dag daarna ben ik met een amerikaan en een engelsman naar het Japanese National Museam geweest, was erg mooi. Die avond hebben we nog met zn 6 5 flessen whiskey opgedronken, dus dat was erg gezellig.
De dag daarna met dezelfde gasten Kobe Beef gaan eten. Dit is dat speciale vlees van die koeien die gemasseerd worden, sake drinken enzo. Dit was erg duur, maar......ik heb nog nooit zo lekker stukje vlees gegeten !!! Dus Paul bereid je maar voor deze gaan wij ook nog een keer eten !!! Daarna zijn we naar het Imperial Palace geweest. We keken toen we in de tuin waren, waar we waren op de kaart, en we dachten WOW dit is groot. Daarna kwamen we nog een kaart tegen, en bleek het maar een stukje te zijn van de 4 tuinen.
In de avond zijn we gaan karaoke met 5 mensen. Waar we oneindige tijd karaoke hadden, en 2 uur oneindig drank en ijs. Ik denk dat jullie dus wel kunnen raden hoe het was :P er gezellig in elk geval. De dag erna had ik dus niet echt veel zin om iets te doen, dus ben ik met een paar mensen sushi gaan maken in het hostel. Was erg leuk, lekker en toch nog vrij makkelijk.
Dezelfde avond ben ik nog gaan praten met Sensai (gave japanse gast) en 3 japanse meiden. Was zeer gezellig en heb met deze meiden nog afgesproken dat we elkaar nog gaan opzoeken wanneer ik in Osaka ben.

En vandaag ben ik met Sensai en een canadees naar zoveel verschilldende dingen geweest dat ik nier over ga beginnen, want dan ik nog even bezig en wil graag naar bed (00;30 en elke dag laat naar bed gegaan) Maar de hooghte punten waren, het katana museam waar ik een echte Masemune heb gezien !!!!! En de Tokyo Tower, met een uitzicht wat je niet voor kan stellen totdat je er zelf staat.

Dus dit was het weer voor even, maar nu hebben jullie een beetje een idee wat ik hier allemaal doe, en dat ik dus voorlopig nog lang niet terug wil naar nederland :P

PS: foto's en films volgen nog.

  • 04 Maart 2011 - 15:30

    Tijm:

    Super! Ik merk gewoon aan de manier van opschrijven dat ik ook absoluut moet gaan sparen voor een vakantie a la die van jou :D
    You're getting me pumped ;)

  • 04 Maart 2011 - 15:45

    Laura Visser:

    Dit klinkt echt heel goed!
    Fijn dat je reis je nu al zo gaaf is! Dat beloofd nog veel mooie momenten!!

  • 04 Maart 2011 - 15:48

    Nick-senpai:

    Je hebt niets overdreven, toen je waarschuwde dat het berichtje mijn gezondheid zal beschadigen! XD

  • 04 Maart 2011 - 18:10

    Martijn-san:

    Klinkt super nice!
    Godver, nu wil ik ook... (moet maar eens beginnen met sparen) :P

  • 04 Maart 2011 - 18:48

    Guus:

    hoi daan,
    geweldig te lezen dat je het zo geod naar je zin hebt.
    Hoe bevalt het slapen trouwens in de hostess met zijn vieren of zessen op een kamer? gaan ze allemaal op dezelfde tijden naar bed als jou en gaat het opstaan ook allemaal in hetzelfde ritme of zit daar ook en groot verschil in, slaap je er doorheen als de anderen naar bed gaan of opstaan.
    Wel erg tof om te lezen dat je al veel leuke dingen met allemaal verschillende mensen meemaakt.
    Valt me wel op dat je de namen van de 3 japanse dames niet vermeld, is daar een reden voor!!, kun je hun japanse namen wel goed onthouden en uitspreken als je gedronken hebt of gaat het dan juist beter?
    Hier in NL is net een programma aan de gang op de TV over jawel.... de japanse kogeltrein, lijkt me geweldig om die reiservaring mee te maken.
    Nou nog veel plezier en maak maar veel fotos en films zodat je later alles nog goed kunt ""terughalen"waaronder ook de mensen die je leert kennen want als dat zo doorgaat met het tempo waarop je nu alles beleeft dan staan er nog heel wat leuke dingen te wachten op je.
    Groeten
    Guus

  • 04 Maart 2011 - 20:07

    Nadine:

    Oni-chan! Kijk, dat is nog eens een reisverslag. Klinkt allemaal heel erg spannend. Het is overduidelijk dat jij tien keer zo veel meemaakt in Japan in een dag als ik in de hele week in Nederland. Maar! Ik ga morgen met Lesley,Charlotte en nog een paar vriendinnen van Lesley naar de Efteling, in carnavalskleren! Dus dat word mijn idee van cosplay:P Ben jij dat ook nog van plan? Ben je al naar dat park geweest samen met die gezellige japanse meiden? Als je foto's hebt van mensen ( of jezelf) in cosplay, dan eis ik dat die foto's hoogstes 3 uur daarna op het internet staan! ( niet dat ik dat kan checken, maar dat zeggen we maar niet :P) Groetjes Nadine ( en Lesley)

  • 06 Maart 2011 - 11:50

    Guus:

    hoi daan,
    ik zie dat het weer wat minder is in Japan,
    hier in hilvarenbeek schijnt de zon volop en is de temperatuur rond de 8 graden(overdag), perfect weer voor de carnavalvierders.
    Ben gisteren tijdens het carnavallen nog een aantal japanners/ chinezen tegengekomen, ze spraken vloeiend nederlands !! en hadden ook niet echt van de spleetoogjes.
    Hoe is het als blonde/lange european tussen die Japanners te lopen, zijn ze al aan je gewend?
    Veel plezier
    gr. guus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Daan

Na de geweldige eerste reis naar Japan 2 jaar geleden heb ik besloten om weer terug te gaan. Aangezien ik dit jaar weer ga studeren en er dan geen mogelijkheid meer komt. Lekker genieten, oude vrienden opzoeken en er gewoon weer een geweldige en leerzame reis van te maken. Skype; Daanvandesande Facebook; Daan van de Sande

Actief sinds 03 Jan. 2011
Verslag gelezen: 178
Totaal aantal bezoekers 32614

Voorgaande reizen:

26 Februari 2011 - 21 Mei 2011

Japan

Landen bezocht: